چرا جایگزینی دندان از دست رفته اهمیت دارد؟

چرا جایگزینی دندان از دست رفته اهمیت دارد؟

دندان از دست رفته

از دست دادن برخی یا همه دندان‌های شما عواقب منفی به همراه دارد. جایگزینی دندان از دست رفته نباید به تعویق بیفتد. اگر نمی خواهید از آسیب دائمی به سلامت خود جلوگیری کنید، این هزینه ای نیست که باید در آن صرفه جویی کنید. یک دندان یا دندانهای از دست رفته در درجه اول روی صورت و زیبایی ظاهری تأثیر می گذارد. بدیهی است که روی لبخند تأثیر می گذارد – اما علاوه بر این، هنگامی که چندین دندان از بین می روند، سفتی پوست به درستی پشتیبانی نمی شود و باعث افتادگی پوست شما می شود زیرا دهان شما با دندان پر نمی شود. در این صورت، چهره فردی با چندین دندان از دست رفته بسیار پیرتر از آنچه در واقعیت است ظاهر می شود. علاوه بر این، از دست دادن دندان ها جویدن را دشوار می کند و بر گفتار تأثیر می گذارد.

یک لبخند بدون دندان می‌تواند هزینه‌های عاطفی نیز برای شما داشته باشد: نه به اندازه کافی زیبا به نظر می رسید، نه به اندازه کافی جوان … بسیاری از افراد بدون لبخند کامل احساس می‌کنند که به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند. آنها اغلب می ترسند که مورد خندیدن، مسخره کردن یا تحقیر قرار گیرند.

بسیاری از ما به سادگی نمی توانیم اجازه دهیم دیگران ما را بدون دندان ببینند. بخش اساسی یک ظاهر شایسته، زیبا و خودکفا، لبخند سالم و کامل است.

ما، می‌دانیم که تصمیم آسانی نیست که بگوییم تحت درمان ضروری دندان قرار گیرید. اما هدف ما این است که به شما کمک کنیم شجاع باشید، جرات کنید دوباره لبخند بزنید و لذت غذا خوردن را دوباره به دست آورید!

جایگزینی دندان از دست رفته، ایمپلنت، درمان های مدرن دندانپزشکی

اگر دندان‌های شما لق شده یا از بین رفته است، بهتر است آن‌ها را با ایمپلنت دندان جایگزین کنید – که با آن می‌توانیم لبخند زیبایی‌شناسی خود را به روشی قابل اعتماد و روتین به دست آوریم. نه تنها این، بلکه میل خود را برای برقراری ارتباط اجتماعی با مردم، صحبت کردن، غذا خوردن و رفتار در محافل اجتماعی بدون محدودیت به دست خواهید آورد.

ترمیم دندان به سرعت و زیبایی توسط دکتر اسماء نمازی!

اگر مشکل دندان از دست رفته برطرف نشود، می تواند در کوتاه مدت و بلندمدت عواقب جدی به دنبال داشته باشد.

عادات غذایی تغییر می کند

با از دست دادن دندان، بیماران به سمت غذاهای نرم و آسان جویده می شوند. اینها معمولاً غذاهای آماده هستند که قبلاً پردازش شده اند. به طور کلی، این غذاها سرشار از قند و کربوهیدرات هستند، اما ارزش غذایی کمی دارند. هنگام خوردن غذاهای نرم تر، ماهیچه های جونده کمتر کار می کنند که به نوبه خود باعث ضعیف شدن آنها می شود. علاوه بر این، پس از از دست دادن یک دندان، دندان های مجاور شروع به حرکت کرده و به سمت ناحیه دندان از دست رفته متمایل می شوند. این حرکت بر سلامت و ثبات سایر دندان ها تأثیر می گذارد. هنگام غذا خوردن، بار روی بقیه دندان ها تغییر می کند: فشار بیشتری روی تاج و ریشه دندان های دیگر وارد می شود. بنابراین، سایر دندان ها نیز می توانند ثبات خود را از دست بدهند و از جای خود خارج شوند.

شما می توانید آن را در سخنرانی خود احساس کنید

حتی یک دندان از دست رفته می تواند بر گفتار تأثیر بگذارد، به خصوص اگر دندان های جلویی که در مورد آن صحبت می کنیم باشد. یک دندان از دست رفته نیز این تصور را ایجاد می کند که مرتب نیست. کرک در میان این افراد رایج است. اشعه ایکس دندان نشان می دهد که دندان های از دست رفته آتروفی شده اند. از آنجایی که بستر دندان در حین جویدن بار و فشار مکانیکی کافی دریافت نمی کند، لثه در ناحیه ای که دندان از دست رفته عقب می نشیند و مقدار استخوان شروع به کاهش می کند. این یک مشکل مهم است، زیرا بستر دندانی، دندان ها را ثابت نگه می دارد. پسرفت لثه و استخوان فقط در ناحیه شکاف رخ نمی دهد، بلکه می تواند گسترش یابد و در نتیجه وضعیت دندان های سالم را به خطر بیندازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا