چگونه مسواک زدن را برای کودک خود سرگرم کننده کنیم؟

مسواک-کودک

5 نکته برای اینکه مسواک زدن را برای کودکتان سرگرم کننده کنید

حفظ سلامت دندان‌های کودکان بسیار مهم است، اما مسواک زدن منظم آن‌ها می‌تواند برای بسیاری از والدین مشکل باشد. با این حال، با کمی خلاقیت، مسواک زدن می تواند به یک فعالیت سرگرم کننده تبدیل شود که فرزندان شما مشتاقانه منتظر آن هستند. در اینجا پنج نکته برای لذت بردن از مسواک زدن برای کودکان ارائه شده است.

1. آن را به یک بازی تبدیل کنید

مسواک زدن را به یک چالش هیجان انگیز تبدیل کنید. شما می توانید داستانی بسازید که در آن آنها ابرقهرمانانی هستند که با میکروب های حفره زا مبارزه می کنند. یا شاید آنها کاوشگرانی هستند که در ماموریتی برای یافتن گنج های پنهان (نقاط تمیز) در جنگل دندان های خود هستند. این رویکرد داستان سرایی نه تنها مسواک زدن را سرگرم کننده می کند، بلکه تمیز کردن کامل را نیز تشویق می کند.

2. از مسواک ها و خمیردندان های سرگرم کننده استفاده کنید

مسواک‌ها و خمیردندان‌هایی که برای بچه‌ها طراحی شده‌اند، اغلب دارای رنگ‌ها، شکل‌ها و شخصیت‌های کارتونی محبوب هستند. اینها می توانند مسواک زدن را برای کودکان جذاب تر کنند. علاوه بر این، خمیر دندان‌های طعم‌دار مختلفی وجود دارد که کودکان ممکن است بیشتر از نعناع سنتی از آنها لذت ببرند.

3. یک سیستم پاداش ایجاد کنید

یک سیستم پاداش می تواند به کودکان انگیزه دهد که دندان های خود را به طور منظم مسواک بزنند. برای هر هفته مسواک زدن مداوم، آنها می توانند پاداش کوچکی مانند زمان بازی اضافی یا یک غذای مورد علاقه را دریافت کنند. فقط مطمئن شوید که پاداش ها عادات بهداشتی خوب را نیز ترویج می کنند!

4. با هم مسواک بزنید

بچه ها اغلب کارهای والدین خود را تقلید می کنند. اگر دندان های خود را با هم مسواک بزنید، آنها را تشویق می کند که از این روش پیروی کنند. به علاوه، این فرصت را به شما می دهد تا روش صحیح مسواک زدن را به آنها نشان دهید.

5. ترکیب آواز و انجام حرکات هیجان آور

یک شعر برای مسواک زدن همراه با انجام حرکات هیجان آور ایجاد کنید. مسواک زدن به مدت دو دقیقه زمانی که صرف این عمل می‌شود، به نظر می‌رسد که اصلاً زمانی وجود ندارد. اشعار متعددی برای مسواک زدن وجود دارد، یا می توانید اشعار خود را بخوانید.

 

به یاد داشته باشید، هدف این است که مسواک زدن دندان ها را به یک تجربه مثبت تبدیل کنید، بنابراین کودکان شما می خواهند در حین رشد، بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنند. اگر زمان معاینه بعدی فرزندتان فرا رسیده است، همین امروز با ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات رزرو کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا