پوکی استخوان و ایمپلنت دندان

پوکی استخوان و ایمپلنت های دندانی: آیا هنوز هم می توانید ایمپلنت دندان انجام دهید؟

پوکی استخوان و ایمپلنت دندان

اگر دندان های از دست رفته دارید، ایمپلنت های دندانی به طور معمول بهترین راه برای جایگزینی آن ها هستند.

با این حال، بسیاری از بیماران نگران این هستند که تراکم استخوان ضعیف مرتبط با پوکی استخوان، آنها را از کاندیدای مناسب برای ایمپلنت های دندانی محروم می کند.

در این مقاله در مورد پوکی استخوان و ایمپلنت های دندانی صحبت خواهیم کرد، از جمله:

 

·       پوکی استخوان چگونه روی ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

·       آیا می توان ایمپلنت های دندانی با پوکی استخوان انجام داد؟

·       ریکلاست و ایمپلنت های دندانی

امیدواریم این مقاله به تمام سوالاتی که ممکن است در مورد پوکی استخوان و ایمپلنت دندان دارید پاسخ دهد.

اطلاعات پوکی استخوان

پوکی استخوان در حال تبدیل شدن به یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی برای 25 میلیون آمریکایی است که 80 درصد از مبتلایان را زنان تشکیل می دهند. در ایالات متحده تخمین زده می شود که 7 تا 8 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند و 17 میلیون نفر دیگر دارای تراکم استخوان پایین هستند که آنها را در معرض خطر پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن قرار می دهد.

پوکی استخوان یک بیماری پیچیده با علل ناشناخته بسیاری است. با این حال، اگر عوامل خاصی داشته باشید، احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد.

پوکی استخوان چیست و چه تاثیری بر شما می گذارد؟

پوکی استخوان با کاهش تراکم معدنی استخوان (توده استخوان) مشخص می شود که باعث می شود استخوان متخلخل تر شود و در نتیجه ضعیف تر و مستعد شکستن شود. اگر از پوکی استخوان جلوگیری نشود یا درمان نشود، ممکن است تا زمانی که استخوان شکسته شود، بدون درد ادامه یابد.

نگرانی در مورد پوکی استخوان و کاشت دندان

ایمپلنت دندان و پوکی استخوان

پوکی استخوان و توده استخوانی ضعیف ممکن است بر سلامت دهان و دندان افراد تأثیر بگذارد و باید هنگام بررسی ایمپلنت دندان مورد توجه قرار گیرد. پوکی استخوان اختلالی است که در آن استخوان های شما متخلخل و ضعیف می شوند.

وقتی استخوان‌های شما ضعیف و متخلخل هستند، کل بدن شما از جمله تراکم استخوان فک شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر ایمپلنت های دندانی را انتخاب می کنید، استخوان فک همان چیزی است که باید دندان های شما را در جای خود نگه دارد. در نتیجه، پوکی استخوان به عنوان یک وضعیت خطرناک برای درمان ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود.

آیا در صورت ابتلا به پوکی استخوان می توانید ایمپلنت دندان انجام دهید؟

اگر پوکی استخوان دارید، چند گزینه برای موفقیت ایمپلنت های دندانی شما وجود دارد. اگر مقداراز دست دادن استخوان در فک شما کم باشد، دندانپزشکان ممکن است کاشت دندان کوچک یا پیوند استخوان را توصیه کنند تا به شما کمک کند تا استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت بسازید.

اگر در حال حاضر برای پوکی استخوان خود بیس فسفونات مصرف می کنید، این دارو ممکن است به کاهش سرعت تحلیل استخوان کمک کند. در حالی که این به طور کلی مفید است، ممکن است نتیجه ناخواسته ای داشته باشد که باعث شود فک شما به آرامی پس از جراحی بهبود یابد.

برخی از درمان های بیس فسفونات نیز با شکست ایمپلنت یا نیاز به برداشتن ایمپلنت دندان به دلیل عوارض جانبی مرتبط بوده اند.

با این حال، به طور کلی، پوکی استخوان نباید مانع از دریافت ایمپلنت شود. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که ایمپلنت‌های دندانی که بلافاصله پس از برداشتن دندان‌های شما قرار می‌گیرند، درصد موفقیت بیشتری دارند. اگر پوکی استخوان دارید و تمایل به کاشت دندان دارید، باید در اسرع وقت اقدام کنید، زیرا ممکن است در برخی مواقع برای کاشت دندان خیلی دیر شود.

اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، می توانید راهنمای ما در مورد ایمپلنت های دندانی با تحلیل استخوان را بخوانید.

بیس فسفونات ها و ایمپلنت های دندانی

بیس فسفونات ها یا Reclast نوعی دارویی است که برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می شود زیرا از این جهت که روند زوال را کند می کند شناخته شده است و در عین حال نازک شدن استخوان را نیز به حداقل می رساند. به مردان و زنان این دارو داده می شود، اگرچه زنان یائسه بیشترین مصرف را از آن دارند.

در مورد اینکه آیا ایمپلنت های دندانی در زنانی که تحت درمان با بیس فسفونات های خوراکی هستند، پیش آگهی ضعیف تری نسبت به سایرین دارد یا خیر، بحث وجود دارد. فرآیند بازسازی استخوان مستمر، که به عنوان “تبدیل استخوان” شناخته می شود، دلیل این امر است.

این چرخش تنها زمانی امکان پذیر است که استخوان شامل دو نوع سلول باشد: یکی که استخوان قدیمی را مصرف می کند (استئوکلاست ها) و دیگری که آن را با استخوان جدید (استئوبلاست) جایگزین می کند.

بیس فسفونات ها ممکن است با تداخل در کارایی سلول هایی که استخوان را می خورند (استئوکلاست ها) تراکم استخوان را افزایش دهند. استخوان جدید اطراف ایمپلنت دندانی که اخیراً قرار داده شده است باید قبل از ایجاد استخوان جدید توسط استئوکلاست ها خورده شود زیرا ایمپلنت ها برای بهبودی به استخوان ها نیاز دارند. این ممکن است به دلیل بیس فسفونات ها اثر پذیری کمتری داشته باشد و این ناحیه ممکن است به درستی بهبود نیابد.

با این حال، طبق تحقیقات منتشر شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا در نوامبر 2011، خطر برای بیمارانی که بیس فسفونات های خوراکی یا دنوزوماب مصرف می کنند کم است. در واقع، گزارش ادعا می‌کند که شیوع پیش‌بینی‌شده 0.1 درصدی (یک مورد از هر 1000 نفری که در معرض بیس‌فسفونات‌ها یا دنوزوماب قرار دارند) خطر بسیار پایینی را نشان می‌دهد.

با این حال، هنگامی که انواع قوی تر بیس فسفونات ها در درمان بیماران سرطان استخوان استفاده می شود، خطر افزایش می یابد.

کاشت ایمپلنت دندان با پوکی استخوان

اگر در حین مصرف بیس فسفونات ها به فکر کاشت ایمپلنت دندان هستید، مهم است که دندانپزشک خود را در این مورد مطلع کنید. تحت شرایط خاصی، دندانپزشک شما ممکن است آزمایش خونی به نام CTX سرم را پیشنهاد کند که تعیین می کند بیس فسفونات ها چگونه بر استئوکلاست های شما تأثیر می گذارند.

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشت:

اگر پزشک به شما توصیه کرده است که فوزامکس یا نسخه دیگری از بیس فسفونات را شروع کنید، مطمئن شوید که واقعاً به آن نیاز دارید. بررسی کنید که آیا گزینه های دیگری وجود دارد یا خیر.

قبل از مصرف داروی بیس فسفونات، مطمئن شوید که دندانپزشک سلامت دهان و دندان شما را معاینه کرده و هر گونه عمل مورد نیاز مانند کشیدن یا کاشت دندان را انجام می دهد.

اگر بعد از مصرف بیس فسفونات ها به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشید، دندانپزشک شما ممکن است آزمایش خون CTX سرم را تجویز کند، یا ممکن است از شما بخواهد که مصرف بیس فسفونات ها را مدتی قبل و بعد از جراحی متوقف کنید تا بهبودی بهتری داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که آنتی بیوتیک ها ممکن است قبل و بعد از جراحی دندان یا کاشت دندان برای کمک به بهبودی لازم باشد.

اگر از بیس فسفونات ها استفاده می کنید، حفظ بهداشت مناسب دندان ضروری است.

نتیجه گیری: پوکی استخوان و ایمپلنت دندان

اگر فکر می کنید تراکم استخوان ضعیف شما را از دریافت ایمپلنت های دندانی موثر منع می کند، درمان ایمپلنت را تا زمانی که یک ارزیابی جامع توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام نداده اید، رد نکنید.

اگر ایمپلنت دندان با میزان پوکی استخوان در شما گزینه مناسبی نیست، راه های دیگری برای جایگزینی دندان های از دست رفته شما وجود دارد. در پایان، آنچه مهم است این است که گزینه های مورد نظر متناسب با شرایط خودتان را بدانید و با دندانپزشک خود همکاری کنید تا بهترین تصمیم را برای سلامت دهان خود بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا